AV Texel jeugd is in vorm

Mooie prestaties van AV Texel junioren op het Runnersworld’s Hylas indoorfestijn op 11 december in Alkmaar. Twee jeugdleden van AV Texel Nikay Sangers en Hessel Arensman, allebei C Junioren, deden afgelopen zaterdag mee met de wedstrijden in Alkmaar. Het is een groot Indoorfestijn wat gehouden wordt in de overdekte wielerbaan en waar 550 atleten aan meededen.

Nikay  begon met de 800 meter voor 1e jaars C junior  en eindigde met een mooie tijd van 2:29.54 wat hem een zilveren medaille opleverde. Het clubrecord werd ook verbroken maar dat was van korte duur want Hessel liep een paar uur later de 800 meter 2e jaars C in een tijd van 2:26.33 en ook dat was goed voor een zilveren medaille maar opnieuw werd het clubrecord verbeterd.

Nikay en Hessel liepen ook de 60 meter sprint. Hessel kwam op 7e plaats en miste op 2/100 seconde de finale wedstrijd. Nikay kwam in de series bij de eerste zes en mocht in de finale ronde. Daar werd hij tweede met een tijd 8.28 wat hem zijn tweede zilveren plak opleverde en een clubrecord voor AV Texel. Een succesvolle dag net drie medailles en twee clubrecords.