Zaterdag 16 april stond de eerste wedstrijd van de pupillencompetitie op het programma.Deze werd gehouden op de atletiekbaan van sv Noordkop atletiek uit Den Helder. Namens AV Texel stonden 3 jeugdige atleten aan de start. Imme van de Kerkhof (MPA1), Tess van de Kerkhof (MPMini) en Daan Aberson (JPC). Voor Tess en Daan was het de eerste keer dat ze meededen aan deze wedstrijden.

De wedstrijd bestond uit een meerkamp. Voor Tess en Daan bestond deze uit balgooien, verspringen en 40 mtr. sprint. Voor Imme stond kogelstoten, verspringen en de 60 mtr. sprint op het programma.

Verder stonden de jonge atleten aan de start van de 600 mtr. (Tess en Daan) en de 1000 mtr. (Imme).

Tess eindigde in het klassement van de meerkamp op een mooie derde plaats. Een prachtig debuut bij deze wedstrijden. Bij de 600 mtr. wist ze zelfs de tweede plaats te behalen.

Daan werd 13e bij de jongens Pupillen C op de meerkamp en 20e op de 600 mtr.

Imme behaalde de 16e plaats op de meerkamp en een 20e plaats op de 1000 mtr.

Ondanks de slechte weersomstandigheden was het een mooie en leerzame dag.

Hopelijk doen er de volgende wedstrijd meer pupillen mee die de clubkleuren van AV Texel kunnen verdedigen.

Klik hier voor de volledige uitslag