Clubkampioenschappen 2010

Veel regen bij kampioenschappen

Zondag 19 september was het dan eindelijk zover. De uitgestelde clubkampioenschappen, op de baan van AV Texel, vonden plaats onder een deken van regen. Was het begin juli te warm om te sporten, nu leek de regen de spelbreker. Bij de loopnummers was dat niet het geval want bij deze onderdelen sneuvelden er 3 clubrecords en 8 baanrecords. Klik hier voor de uitslag. Klik hier voor de foto's gemaakt door Marije

Jasmijn Baptist verbrak het record op de 1000 m bij de meisjes pupillen B van Lisa van Dooijeweerd en bracht het naar 4 min 17,8 sec. Hessel Arensman heeft nu het record op de 800 m bij de jongens junioren C in handen. Hij verpulverde het oude record van Martijn van Haren met ruim 14 seconden en bracht het naar 2 min 23,1 sec. Lutz Lohse zette een scherpe record tijd neer bij de masters 45 op de 5 km. Hij finishte in 17 min 27,7 sec. Bij de jongens pupillen C verbeterde Tijn Zeeman het baanrecord op de 600 m en bracht het oude record van zijn broer Aron naar 2 min 38,2 sec. Aron daarentegen, nu een leeftijdsklasse hoger, liet het er niet bij zitten en verbeterde het baanrecord op de 1000 m en bracht  het naar 4 min 6,8 sec. Sil van Heerwaarden, pupil A, bracht over dezelfde afstand het baanrecord naar 3 min 54,6 sec. Bij de junioren B was het Wout Kliek, die het baanrecord op de 800 m nu in handen heeft met 2 min 26, sec. Bij de 5 km liep gastloopster Saskia de Vries een sterke 5 km, wat tevens een baanrecord van 17 min 47,8 sec opleverde.

Clubkampioenen zijn:

Tijn Zeeman (JPC), Jasmijn Batist (MJB), Aron Zeeman (JPB), Sil van Heerwaarden (JPA), Eduard Garritsen (JJD), Jonne Bonnet (MJD), Hessel Arensman (JJC) en Wout Kliek (JJB)