Coopertest 8-12-09

Sterk deelnemersveld bij coopertest

De coopertest georganiseerd door AV Texel in samenwerking met Sportservice Texel werd afgelopen dinsdag goed bezocht. Er kwamen 24 deelnemers op de coopertest af. Naast  leden van de atletiekvereniging waren er ook enkele andere sporters die hun conditie wilden testen. Na een korte warming-up gingen de 24 deelnemers van start.

Ondanks de redelijke weersomstandigheden werden er dit keer weinig persoonlijke records gelopen. Ook dit keer was het Jaap Witte, die ondanks weinig getraind te hebben wegens vakantie en een lichte blessure, de meeste meters liep in 12 minuten (3.359 meter, 16,80 kmper uur). Niet ver achter hem eindigde Coen Schoonheden met 3.342 meter, 16,71 kmper uur en daar vlak achteraan was het Richard Bijpost die 3.338 meter aflegde,(16,69 kmper uur) . De vrouw met de meeste meters werd  Laurien Bakker met 2.679 meter, 13,4 kmper uur. Van de jeugd liep Hessel Arensman (13 jaar) de meeste meters bij de jeugd; hij verbeterde wel zijn persoonlijk record met 59 meter, namelijk 3.103 meter, 15.52 kmper uur. De volgende coopertest zal op dinsdag 16 februari worden gehouden. Ook is hier weer iedereen van harte welkom.

Scoreformulier coopertest 8 december 2009 19.30 uur
Naam Leeftijd meters km per uur
Jaap Witte 26 3359 16,80
Coen Schoonheden 41 3342 16,71