Coopertest 6-3-2012

Goede resultaten bij coopertest en 3 en 5 kilometertest

Zowel atleten van AV Texel als overige Texelse sporters konden dinsdag 6 maart hun conditie testen, voor de Halve Marathon van De Waal, op de atletiekbaan in Den Burg.

Dit keer konden de mensen naast de coopertest ook kiezen voor een 3 of 5 kilometertest die georganiseerd werd door AV Texel in samenwerking met Sportservice Texel.

Voor de coopertest melden zich 9 personen, twee personen liepen de 3 km loop en 8 mensen kwamen voor de 5 km loop. Jaap Witte meldde zich zowel voor de coopertest als voor de 5 km loop. Bij de coopertest liep hij de meeste meters in 12 minuten (3600 meter, 18 km per uur) en daarnaast was hij ook de snelste bij de 5 km loop, 17.44 minuten ( 16,90 km per uur).

Marnix Witte liep bij de coopertest 3075 meter (15.38 km per uur) hij werd hiermee tweede. Bij de 5 km loop werd Jan Zijm tweede in 19.15 minuten (15.57 km per uur). Dat ook Hessel Arensman goed aan de weg timmert blijkt wel uit zijn snelle 3 kilometer tijd, namelijk 10,44 minuten, dat is omgerekend 16,75 km per uur.  De volgende coopertest zal rondom mei plaatsvinden.  Klik hier voor de uitslag.