Coopertest 17-1-2012

Weinig persoonlijke records bij Coopertest

Zowel atleten van AV Texel als overige Texelse sporters konden afgelopen dinsdag hun conditie testen op de atletiekbaan in Den Burg.

15 Deelnemers melden zich voor de Coopertest die georganiseerd werd door AV Texel in samenwerking met Sportservice Texel. Door de vorst was de baan op diverse plaatsen glad, waardoor er niet goed afgezet kon worden. Hierdoor werden er weinig tot geen persoonlijke records gelopen. Pieter Arensman (13 jaar) was de enige die zijn persoonlijk record aanscherpte met 151 meter.

Jaap Witte liep de meeste meters in 12 minuten (3433 meter, 17.17 km per uur). Tweede werd David Chivall met 3266 meter, 16.33 km per uur en derde werd Martin Baptist met 3211 meter, 16.06 km per uur. Jasmijn van der Burg was bij de vrouwen diegene die de meeste meters liep (2941 meter, 14.71 km per uur), tweede werd Laurien Bakker (2640 meter, 13.20 km per uur).

Klik hier voor de uitslag

De volgende coopertest zal op dinsdag 6 maart zijn, ook zal er dan een 3 of 5 kilometer test gehouden worden.